Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 1317 ggr
Moalinn
1

Relation till någon med funktionshinder

Hej!

Jag håller på med en skoluppgift och efter mycket om och men valde jag ämnet "relation till någon med funktionshinder" då det passar ganska bra då jag själv har autismliknande tillstånd, har en syster som har ADD och ett syskonbarn som har ADHD och autism. Jag vet ju hur jag känner när det gäller detta men skulle vilja ha andras tankar, gärna från sånna som inte har något funktionshinder men även sånna med får även kommentera såklart!

Nu undrar jag två saker som jag verkligen hoppas på att få snabbt svar på.

Hur ser du på din relation till någon med funktionshinder?
Vet du något fint citat eller liknande där det framgår just att man borde bli accepterad även om man är annorlunda (eller liknande) ?

Tacksam för snabbt svar!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Forest]
0

Kan tipsa dig om oxå bokstavsfolk iFokus. Jag är anhörig har en son med ADHD han är väldigt grön så han har inte kläckt någon komentar till bli assepterad. Jag ser det hela som en gåva låter inte klokt kanske men ja det är ändå jag ser honom o ADHD han kan komma långt i sporter han är mer uthållig o ger inte upp vågar mer o tänker sig. Bra nja kanske inte alltid. Men ja ibland behövs det när man står högt upp i en ramp o ska kasta sig ut :) Men kolla där tror det finns många som kan skriva fina citat :)

Moalinn
0

#1 Tack för svaret. Jag har redan lagt in ett inlägg på bokstavsfolk :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto