lita på människor
Hej!
I 18 års åldern började jag att gå hus kurator av personliga skäl. Jag har gått hos olika kuratorer sedan 18 års åldern, och tyvär dog det igen. Börjar fundera på om man skulle behöva fortsätta att gå hos kurator. Jag har länge haft svårigheter att lita på människor och känner mig ständgt besviken på de närmaste. Jag är medveten om att jag inte kan styra hur kroppen känner, men vill kunna hantera det på ett bättre sätt.
Det känns verkligen jätte jobbigt och tråkigt att känna som jag gör. Sista kuratorn jag gick hos påstår att det har och göra med saker som har hänt tidigare i mitt liv och att jag skulle behöva göra det bästa av det.
Har ni några bra tips ni kan ge mig? Känns jobbigt att ständigt känna som jag gör.
Jag tror du skulle behöva någonting mer än bara en kurator. En psykolog eller gå i KBT grupp kanske. Psykoterapi och verkligen prata om det som har hänt dig.
Om du vill skriva om vad som har hänt dig, Anonym, så får du jättegärna skriva av dig här på sajten. Att älta sina problem är faktiskt ett bra sätt att komma över det som hänt en…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Problemet är nog att jag tror att psykolog eller liknande kostar, eller har jag fel? Jag har nämt så som jag känner hos kuratorn et par gånger men ndå återkommer samma känsla och hon påstod att jag har väldigt mycket och jobba med innan jag kan komma över det jag känner.
Jag är tyvärr väldigt osäker på om jag vill berätta här vad som har hänt eftersom att jag är osäker på vem som läser inlägget.
Men för att inte ange för mycket så kan jag säga som så att jag känner mig sviken av en närstående gång på gång. Det känns blandannat som att de mesta kommer före och även om jag försöker berätta saker, så känns det inte som att människan förstår mig.
Gång på gång händer det små saker som gör att jag mår rent ut sagt skit varje gång. Jag blir arg, ledsen och besviken.
Jag ändrar ditt inlägg till anonym. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Några fler som har tips på vad jag kan göra?