Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikett: böcker-och-övrig-media
Läst 1695 ggr
Jess89
0

Torka aldrig tårar utan handskar

Jag som nyligen har sett serien torka inga tårar utan handskar. Är väldigt sugen och läsa boken. Därför vill jag tipsa er andra om at läsa den med.

Torka inga tårar utan handskar är skriven av Jonas Gardell och är en sannhistoria.

Torkar aldrig tårar utan handskar utspelar sig under tidigt 80-tal och de modigaste homosexuella männen har rest sig för ett liv i frihet. Rasmus flyr från Koppom och flyttar till Stockholm där han möter kärleken i Benjamin. En tid av lycka tar sin början samtidigt som unga män börjar magra av, tyna bort och dö. Aids har drabbat Stockholm.

vad tyckte ni om serien?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Monsva
1

Det bästa och sorgligaste jag sett på mycket länge! Har gråtit men även skrattat och "bögarna" kommer jag bära med mig i minnet under lång tid.

Jess89
0

#1 Jag håller med dig!

PiganX
1

Jag såg den också, och den var riktigt bra!

Jess89
0

Någon som har läst boken och vet om den är lika bra?

Katthemsmatten
0

Boken hade ett enda fel: den var för kort!

Det första avsnittet av TV-filmen avhandlar den första boken 'Kärleken'. Dock tyckte jag att det saknades en del, som kanske inte är så lätt att dramatisera.

De kommande 2 böckerna ges ut i vår respektive höst. Jag kommer definitivt att köpa dem!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jess89
0

Åh, blir verkligen sugen på att läsa böckerna. Får se till och läsa dem Glad

Katthemsmatten
1

Just nu är det bara första delen som är publicerad. Ser oerhört mycket fram emot att få läsa de följande när de kommer ut.

Jess89
0

Just nu håller jag på med en annan bok som är väldigt spännande. Nämligen Lotta Thells böcker, som är otroligt bra. Men ska se till att läsa Jonas Gardells böcker sedan.

Om böckerna är bättre än filmen så förstår jag om du vill läsa resten av böckerna i serien.

Katthemsmatten
0

Vad skriver Lotta Thell för sorts böcker? Tror inte jag hört namnet förut.

Jess89
0

Lotta Thell skriver verklighetsbaserade romaner.

_Utan en tanke - läs mer
_

Viggen96
1

Fantastiskt bra!
Allt föll mig inte i smaken, men handlingen och hur den framfördes var ju helt underbart! FEM AV FEM!

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Admantine
1

"Torka inga tårar utan handskar" är så fruktansvärd just för att det har hänt på riktigt. Människor, i detta fallet homosexuella, blev så nedvärderade och diskriminerade att bara tanken på hur de hade det här och hur många fortfarande har det i andra länder får ens hjärta att brista. Att något så naturligt som kärlek mellan två människor kan fördömas och hånas är obegripligt…