Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1503 ggr
Jess89
0

Negativa tråden

Här är det meningen att ni ska dela med er av allt som ni tycker är negativt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
0

Idag kändes det för kallt för att vistas ute under en längre period. Men det var bra att jag inte titta på termometern innan man gick ut, då hade jag nog frusit ännu mer.

Monsva
0

Var med min haltande hund till veterinären. Hon röntgades och kalaset gick på 2720:- Det negativa? Jo, de hittade inget fel!!! Skulle återkomma om det inte gick över och det har det inte gjort…Gråter

Jess89
0

#2 Stackare både fattigare och ändå inte vet vad som är fel på din hund. Är inte duktig på hundar då jag är mer intresserad av katter, men är hunden gammal eller överviktig? Det påverkar ju hundens hälsa.

LinaLj
0

Jag kämpar just nu med min bästa vän som har gett sig in i ett förhållande med en alkohol och drog missbrukare. Hon behöver mitt stöd och jag försöker vara väldigt öppen med mina erfarenheter med henne, vilket är väldigt jobbigt för mig som inte alls gillar att dela med mig av de bitarna.

Så idag så tog min halvsyster som kontakt med mig. Vi har inte haft kontakt sedan pappa dog när jag var 2 år. Jag har haft kontakt med min halvbor för ca 10 år sedan vilket inte gick bra och det var enormt jobbigt för mig. Så nu ska jag försöka fatta beslutet om jag vill ta chansen att det går bättre denna gången.

Jag känner bara att jag är i kännslomässig obalans just nu och det känns som att jag har svårt att hitta vägen till balans.

Monsva
0

#3 Min vovve är 8 år och kanske lite för tjock men haltandet kom plötsligt så det beror nog inte på det. Jag får kontakta djurkliniken igen nu till veckan. Ångrar lite att jag inte kontaktade Strömsholm i stället.

#4 Låter som du går igenom en jobbig tid nu och så kan det ju vara ibland. Bra att du finns som ett stöd för din bästa vän men blir det för jobbigt så kanske du bör dra dig tillbaka lite. Det går inte att få folk att ta de rätta besluten förrän de själva vill. Och det är ju inte meningen att du ska må dåligt!

När det gäller ev kontakt med din halvsyster så är det bara du som kan känna vad det som är det rätta. Men det sägs ju att när man blir gammal är det det man INTE gjorde, som man ångrar.

Lycka till med allt. Många kramar.

Jess89
0

#4 Stötta så länge du känner att du orkar, och säg till när du känner att du inte orkar längre. Du kan inte be henne gå till kurator/psykolog? En människa klarar inte hur mycket som helst hur snäll man än är.

Angående din halvsysyter ge henne chansen och se vad som händer. Lycka till med allt, styrke kramar!

#5 Hur gamla kan hundar bli? Önskar dig ett stort lycka till och hoppas det går bättre när du har kontaktat en annan djurklinik. Det är aldrig kul  när inte djuren mår bra.

Jess89
0

Känns tråkigt att ha suttit ensam i jul. Skulle eventuellt få sällskap men människan hörde aldrig av sig. *irriterad*