Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikett: minneslunden
Läst 1575 ggr
monstermash
0

Låtar som påminner om den avlidna

De flesta utav oss har mist någon som står oss kära, oavsett om det handlar om våran farmor, lillasyster, dotter, sambo/partner eller vän/arbetskollega etc…

Finns det några speciella låtar som får dig att tänka tillbaka på personen eller personerna? Du får gärna citera någon mening av låten som passar lite extra bra, dock inte hela låttexter helst..

monstermash
1

Kenny Chesney - Who you'd be today
It ain't fair you died too young, like a story that had just begun. But death tore the pages all away. God knows how I miss you, all the hell that I've been through just knowing no one will take your place. Sometimes I wonder who you'd be today.

Legenden - Farväl till en ängel
Vi försöker förstå dig men fiskar i sand.

Carrie Underwood - Just a dream
Baby why'd you leave me. Why'd you have to go? I was counting on forever, now I'll never know…

Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag. Du togs bort från mig alldeles för tidigt. Jag fick låna en ängel för en stund. Du lever kvar i mig så länge livet ger mig tid.

Jesse McCartney - Invincible
I said don't do it babe, said it ain't worth it babe, but you did it anyway

Daughtry - Gone too soon
Today could have been the next day of the rest of your life.

Jimmy Jansson - Flickan från det blå
En liten ung brunett som var det finaste jag sett…

Malcolm Brandin - Jag saknar dig
Du blev tagen allt för tidigt men jag minns hur du ler

Rise Against - Savior

Kapten Röd - Saknade vänner
Men jag kan undra, går jag ensam här? Eller visar du min väg från en parallel värld? Hoppas du hör mig, vart du än är, för den här går ut till våra saknade vänner!

Block 44 - Själen av en vän
Hoppas du är stolt när du ser mig från himlen..

Jess89
0

Jag förlorade 3 stycken inom loppet på 1-2 år. Men tyvärr kan jag inte förknippa dem med någon låt. Jag har mer andra minnen av de avlidna. Tyvärr hade jag bara "bra" kontakt med en av dem. Min farmor blev sjuk när jag kom upp i tonåren så var ganska svårt och ha en bra relation med henne. Rynkar på näsan

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

LinaLj
1

Jag brukade älska

Så som jorden väntar

med Tommy Körberg. Men sedan spelades den på min gammel morbrors begravning (jag hade ett väldigt nära förhållande med honom) så kan jag inte lyssna på den utan att gråta. Men två gånger om året så spelar jag den här hemma, på hans födelsedag och på den dagen han dog.

Såsom natten längtar till sin grynings ljus  så längtar jag till dig

Såsom jorden väntar på sin blommas doft  så väntar jag

Såsom vågen söker strandens famn  så söker jag din famn, min vän

Såsom vinden saknar sina vita moln  är min saknad efter dig

Intehärutandär
0

Vi har haft "Amazing Grace" på alla begravningar. Min första privata begravning spelades "Edelweiss" på saxofon. Den gråter jag till ännu.

De senaste valde vi "Öppna Landskap" för mannen var sjöman och älskade att gå långa sträckor genom skogen. Och då hans tvillingbror dog ett par år senare tog vi "Cryin in the Chapel" med Elvis, för han lyssnade mycket på den skivan innan han avled. Det är dem jag minns litet extra.