Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 1297 ggr
Jess89
0

Glad alla hjärtans dag

14 februari - Valentines dag / alla hjärtans dag. 

I morgon är det alla hjärtans dag och en del människor har planer för att fira den här dagen. Vad ska du göra på alla hjärtans dag och har du köpt något till din kärlek?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
0

Jag ska faktiskt inte träffa min flickvän eller överhuvudtaget fira med henne, då jag tycker hela dagen är fruktansvärt onödig. För mig är det torsdag, inte alla hjärtans dag. Uppvaktar henne hellre någon annan dag då alla andra inte gör likadant, behöver ingen påminnelse om att visa henne att jag älskar henne.

Egentligen ska jag på bio och äta middag med två tjejkompisar som är singlar, men jag mår inte så bra så jag skippar nog det och sover istället.

Intehärutandär
0

Firar inte heller något sånt. Då barnet var mindre, så kom han hem med kort osv från dagis. Det är kul, fast han ritar så mycket sånt året runt - så just dagen kvittar. 

Det är fint att man vill ta vara på varandra lite extra - men att köpa en massa onödigt, ja det är dumt. Men laga för all del en middag med dessert. Eller ta lite egen-tid tillsammans.

monstermash
0

#2 - Var sista stycket menat till mig eller folk i allmänhet?

Jess89
0

Jag kan inte påstå att jag heller firar alla hjärtans dag. Men har fått en del gåvor av mina närmaste.

Men kan hålla med om att det känns lite onödigt att lägga ut en massa pengar på att köpa alla hjärtans dag gåvor.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Intehärutandär
0

# 3. Nej, jag läste inte ens ditt.  Utan det var en tanke till alla.

monstermash
0

#5 - Ah ok!

PiganX
0

Vi gjorde inte nåt speciellt och köpte inget till varandra, vi tog det bara lugnt. Lagade god middag åt henne, sen myste vi framför lite filmer resten av kvällen. 🙂 Det räcker gott och väl för mig.