Mors dag
Mors dag firades första gången 1905 av det var tack vare amerikanska lärarinnan Ann Jarvis. Mors dag firades för första gången andra söndagen i ma 1907. Det var först 1919 som Morsdag firades för första gången, men flyttades till sista söndagen i maj.
På söndag är det återigen dags för morsdag hur ska du fira den? Uppvaktar du din mamma eller är det bara en helt vanlig dag som alla andra dagar på året?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jag gjorde. Vi firade med mormor. Gemensam middag och fika. Oftast tog vi fikat ute på en liten bil-tur.
Men nu är det inte något speciellt. Min son glömmer det nog. 🙂
Jag uppvaktade mamma idag eftersom hon ska vara borta i morgon. Hon fick en bukett liljekonvalj, det är tradition i vår familj eftersom de brukar blomma lagom till morsdag här, ett kost och tre bokmärken som jag har virkat.
#1 Firar du inte din mamma? Hur kommer det sig att du slutat fira? Hur gammal är din son. det brukar inte alltid vara så lätt att minnas när man är barn kanske blir när han blir större. 🙂
#2 Låter som ett bra firande. 🙂 Blommor är alltid trevligt och få.
#3 Nej, jag har sagt upp min relation med henne. Min son är 13. :-)
Det är en helt vanligt dag på året.
#4 Tråkigt, men en del val får man göra för sitt eget bästa. Oj en tonåring i familjen, det kanske ändras med tiden. 🙂
#5 Aldrig haft intresse för att fira mors dag?
Jag firar inte morsdag. Tycker inte det är nödvändigt alls, om jag vill ge mamma uppskattning gör jag det hellre när det inte förväntas av mig. Behöver inte en dag för att komma ihåg det.