Positiva tråden maj
Här skriver ni allt positivt som händer under maj månad. 🙂
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
De senaste dagarna har varit otroliga härliga med sol och värme. Vet inte hur varmt vi har haft men härligt har det varit.
Ja, här har vi haft fint med den senaste veckan speciellt. Så på ett par dagar har alla gräsmattor blivit gröna och träden börjat slå ut.
Vi har varit mycket på gården och fixat, samt haft gårdsmöte så vi kunnat köpa in nya saker och planerat inköp till varje gård för pengarna. Trevligt att faktiskt träffa grannarna, som man bara oftast går förbi med ett hej. Och knappt ser under vintern.
Den ljuva sommar är på gång.
Personlighetstestet inför behandlingspedagog utbildningen är äntligen gjort. Nu återstår det bara att vänta på bättre tider. 🙂
Lycka till Jessica👋!
Positivt i maj = snart sommar och SEMESTER!
#5 Tack!
Härligt hur lång semester har du? har du några speciella planer?
Nästan 4 veckor. Jobbar i hemtjänsten och det har blivit urstressigt. Allt som ska göras hinns inte med. Är i stort behov av ledighet.
En av veckorna ska vi tillbringa i Marmaris, Turkiet. Bara sola, bada och slappa. Låta hjärnan återhämta sig.
Vad ska du själv göra i sommar?
#7 Låter som att du är i stort behov av att få lite ledighet. Turkiet låter inte helt fel. Åker du dit med familjen? 🙂
Jag hade velat gå på konsert men tyvärr räcker inte pengarna för det nöjet. Ett av favoritbanden ska spela i Norrköping, får inte chansen och se de så nära. Men iof spelar det ingen roll hur långt jag får åka för att se dem. För övrigt vet jag inte vad som händer, har inte mycket pengar och göra mycket för. Iof behöver man inte alltid massa pengar för att göra saker. Vi får se vad som händer i sommar helt enkelt. 🙂
#8 Resan till Turkiet gör jag tillsammans med min man. Barnen är "stora" och har annat för sig. En tågluffar, en sommarjobbar och den tredje vet inte vad hon ska göra sina få lediga veckor.
Man kan göra en hel del som inte kostar pengar, om vädret är skapligt. Ligga på stranden, ha picknick, cykla iväg och tälta mm. Men visst underlättar det om man har lite pengar att röra sig med!
#9 Låter mysigt och åka iväg med mannen. Önskar er en trevlig resa. Tälta får jag göra utan killen då han har allergi mot gräs. Men visst finns de saker man kan göra utan pengar.
Idag har jag skaffat nya skor och kläder. Efter shopping rundan blev jag bjuden på Kina restaurang, mumsigt och trevligt. Något som verkligen behövdes för att göra en på bättre humör. Det är små saker som gör skillnad!
Idag har det hänt mycket positivt, kanske börjar livet vända mot det mer positiva? 🙂
Intervju på G och det är bara och tagga och tänka att detta kommer gå hur bra som helst.