Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 3008 ggr
JohannaEkroth
0

Om du hade möjlighet...

… att ändra på vad som helst. Om du fick vara Gud för en dag, eller få superkrafter, eller kunna trolla.

Vad skulle du ändra på då?

Du får bara välja en sak…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
0

Men åh, bara en sak… Gråter Jaja, jag får skylla mig själv. Jag ställde ju frågan. Obestämd

Jag skulle ta bort alkoholen, göra den olaglig, eller något liknande… Radera den, helt enkelt. Den förstör alldeles för många liv…

MoaL
0

#1 Vad underbart att höra ännu en med den åsikten! Eller rättare sagt insikten. :)

Skulle jag få vara Gud för en dag med möjligheten att göra exakt vad som helst så skulle jag radera ut Moder Jords största misstag; Mänskligheten. Puts väck med oss. Vi är jorden största och värsta parasit, så jag skulle inte tveka. Inga fler elaka människor, inga fler beroenden, ingen fysisk eller psykisk misshandel, mobbing, tortyr. Inga fler krig, inga droger, ingen alkohol, inga våldtäkter, ingen vanvård, ingen djurmisshandel, inget frossande i andras smärta och olycka. Ingen mer förstörelse av naturen; jorden, luften, vattnet, rymden. Ingen mer avel på missbildade djur, inget mer skövlande och ingen mer förstörelse från vår sida. För vi människor förstör både oss själva; barn, ungdomar, vuxna, liksom vi förstör djur och natur.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Kalendula
0

Hade jag fått välja, så hade jag valt att ta bort alkoholen. För den förstör så otroligt många liv.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Emo
0

Jag skulle ta bort ondskan (illviljan).

Jag tror att genom att ta bort ondskan löser man otroligt många problem, tyvärr inte alla, men jag fick ju bara välja en sak och jag tror att detta skulle ha den mest positiva verkan på vår tillvaro.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tride
0

Om alla våra förslag samverkar och går igenom får vi snart ett paradis. Jag skulle ta bort obalansen mellan kvinnor och män.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[Ninjakossan]
0

Svårt. Antingen skulle jag ta bort alkohol, eller så skulle jag göra något mer diffust. Som att öka kärleken. Göra att alla människor när de blir föräldrar automatiskt känna kärlek för sina barn och bli vettiga och trygga föräldrar.

Eller bara öka förståelsen. Mellan vuxna och barn, mellan vänner och bekanta, gamla och unga.

shamani
0

Jag skulle nog införa mer empati. Tror det skulle öka kärleken i världen och dämpa otrevligheter människor emellan. Då skulle man känna med sina medmänniskor och göra annorlunda val för att inte såra eller skada. Hoppas jag. Glad

[Theriss]
0

#2 Finns ju djur som är elaka, torterar, mobbar, stöter bort, våldtar och dödar varandra också. Glöm inte att radera dem också.

Maria
0

#8 Fast djuren gör det av helt andra orsaker än elakhet.

Jag skulle vilja att alla människor fick uppleva trygghet.

Det är så många som är rädda runt om på vår jord.

/Maria

MoaL
1

#8 Som bumbleboo säger; de gör det av andra orsaker. Människor gör det för att de njuter av att se andra lida, av lathet, girighet, och dylikt. Vilket djur förutom människan startar krig eller våldtar en annan för att de tycker om att se offrets rädsla, av att känna makten/överlägsenheten (osv)? Vilket djur förutom människan tömmer Jorden på dess tillgångar, skövlar skogarna och förorenar vattnen? Det är bara vi som gör sådant på den här planeten. Det vi gör kan inte jämföras med något annat djur.

Mvh,
Moa

[Theriss]
0

Visst finns det djur som gör dessa saker för sin egen njutnings skull. Men visst, vissa människor gör det mer utstuderat.

Finns det inget vackert i en människa för dig då? Alla är onda och elaka? Alla ska dö och det helst nu, ingen människa har rätt att leva? Vi gör alltså ingenting som är bra heller, allt en människa gör är för att skada andra och förstöra naturen? Varenda en?

MoaL
0

#11 Naturligtvis finns det saker och egenskaper även hos människor som är bra, det har jag inte sagt något om. Fanns det inte det så skulle det inte finnas någon som jag älskar eller bryr mig om. Dock betyder inte det att jag tycker att de människorna är perfekta. Ingen människa är perfekt. Vi är mer eller mindre egoistiska allesammans, och allvarligt; vad gör vi som är bra för några andra än oss själva, förutom att eventuellt försöka plåstra på de skador vi själva redan har orsakat och orsakar djur och natur? Hur tror du världen skulle se ut utan oss? Den skulle läka, inte hanka sig fram på såriga knän som den gör nu. Vi ställer till med betydligt mer skada än nytta - alltså skulle jag mer än gärna se att vi utrotades. Inte för att jag hatar alla människor, utan för att det skulle vara det bästa för världen.

Mvh,
Moa

Kalendula
1

Tråden handlar om, klipper in:

Om du hade möjlighet….att ändra på vad som helst. Om du fick vara Gud för en dag, eller få superkrafter, eller kunna trolla.

Vad skulle du ändra på då?

Du får bara välja en sak…

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Mirella A
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle förbättra straff för pedodfiler och våldtäktsmän.Just nu är straff för dem så lindriga inte konstigt att de fortsätter våldta .Det straff jag skulle vilja in är ingen lyx fängelse som de har nu med tv,god mat och allting,de skulle få lida och sen dödstraff  som i amerika.

MVH MirellaKyss

JohannaEkroth
0

#14 Ja det där med straff är inte klokt. Våra brottslingar har det bättre i fängelse än vad våra pensionärer har inom äldrevården… Skrikandes

Mirella A
0

Jo det är helt sjukt ,lagen suger totalt …

MVH MirellaKyss

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Dominik]
0

Om jag skulle bli Gud och kunna bestämma över en sak så skulle jag…helt enkelt få bort männskligheten och allting vi har gjort på/med jorden. Jag tycker att vi människor bara förstör miljön, underskattar djur, skiter i naturen och bryr oss helt enkelt inte om jorden, men det gör djur. Så jag skulle också få bort alla apor så att dom inte skulle utveckla till människor :)

Mona22
0

Den som är frisk har 1000 önskningar, den som är sjuk bara 1….

[Dominik]
0

#20 fattar inte

JohannaEkroth
0

Dominik - Jag tror Mona22 vill bli frisk. Flört

[Dominik]
0

jaha, så det var så hon menade.

Hoppas att du blir frisk Mona22 <3

Mona22
0

#23 tack så mycket men det är tyvärr inget botbart. men hade jag kunnat trolla hade jag tagit bort alla sjukdomarGlad

JohannaEkroth
0

Mona - Jag förstod det, gumman. Kyss

AusaBausa
0

är väldigt ego just nu..så hade jag varit gud för en dag hade jag velat ha tillbaka min pappa o ändå ha vetskapen att vi miste honom o ta tillvara på varandra bättre om han fick komma tillbaka…

Lena1971
0

Jag skulle ge mänskligheten ett evolutionärt språng som gav oss större medvetanden. Med större medvetanden skulle vi få mer empati, eftersom vi skulle förstå mer av vad vi gör, och däremed skulle vi åstadkomma mer gott i världen.

#7 I hear you!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

AusaBausa
0

sen om man ska tänka större o inte ego så skulle jag velat ändra världen så att alla människor var lika mkt värda för alla människor…att det int efinns en liten klick som tror de är mer värda än andra o därför ska ha det bättre än andra…

spacesheep
0

Jag skulle vara egoistisk. Jag skulle radera min mammas stroke ur historian, eller i vilket fall radera alla symptom av den. Hon är den sista som förtjänar att leva i misär, för hon är verkligen den snällaste och mest hjälpsamma människa som existerar.

[Mastre]
0

Minska eller ta bort människors fördomar, kanske… Obestämd