Djur hjälper mot sorg
Helt klart tror jag det. De får oss att le, vi måste ge dem mat och ta hand om dem vilket får oss att tänka på annat. Vi får villkorslös kärlek och känner oss behövda.
Hur ledsna vi är så är oftast djuren glada och lever vidare som vanligt. Det vanliga behövs när man mår dåligt.
Fler får gärna berätta era åsikter och sypunkter. Har ett husdjur hjälpt er igenom någon svår period?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jo , de hjälper väldigt mycket. Hade det hemskt jobbigt när jag var liten och hade då råttor som jag höll på med och de gjorde så man höll hoppet uppe.
Nu har jag mina älskade katter som hjälper mig när man mår dåligt.
Jag VET att djur hjälper mot sorg.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Håller fullständigt med er. Utan mina djur hade jag inte levt idag. De betyder allt för mig.
Jag vet att det är så!
Djuren är alltid ärliga, människan är den värsta av alla varelser på jorden. Djuren finns alltid vid din sida och dem hjälper dig igenom dem svåra situationerna som kan uppstå. Jag har dock märkt att vissa hundar, om du inte visat att det är du som bestämmer, blir aggresiva om du visar dig ledsen. Dvs att du är svag, och en svag i en flock är inte bra.
Jag vet itne var jag skulle finnas idag om jag inte hade Zheeba vid min sida, trots att jag ville slänga henne i väggen i början av våran bekantskap så kan jag inte leva utan henne idag. Hon är den enda som är ärlig och som står mig trogen!
Djur är det som håller mig uppe fortfarande… Djur har hjälpt mig så mycket i mitt liv! Ett liv utan djur, ja vad vore det? Okej helt ärligt, jag skulle antagligen begått självmord vid det här laget då. Efter all skit jag gått igenom vill jag bara säga; Djuren är dom som hållt mig upp… Tack!
Oja, djur får en att må bra ofta känner dom av snabbt att matte/husse mår lite dåligt o är med än tätt tätt. Det tycker jag är så mysigt. Är jag sjuk (feber osv) så har jag två hundar som går utanför dörren o gör behoven husse får släpa dom runt kvarteret men sista biten då är det dom som släpar på husse.