¤ Övrigt Anhöriga

Så lättade och glad

2018-04-04 11:09 #0 av: MonicaLagerquist

Nu har vi fått beslut om att svärmor har rätt till ett boende på omvårdnadsboende i Enköpingskommun.

Hon bor i en egen lägenhet i Solna och klarar inte av det längre. Hon har ramlat tre gånger i år och brutit sig. Hon är dement och vet oftast inte ens om att hon har hjälp hemma.

Hon har hjälp hemma fyra gånger per dag och en gång nattetid men trots det känns det inte alls tryggt.

Nu ska vi bara vänta på att det blir en lägenhet ledig på boendet nere i vår by.

En sån oerhörd lättnad for oss som anhöriga.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-04-04 11:53 #1 av: Carmarino

Grattis! Glad

Förstår precis hur du känner dig. Har varit med om ungefär samma sak, även om min mor inte var dement. Åtminstone hade hon inte fått någon diagnos, men hon var rätt förvirrad.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-04-04 11:56 #2 av: Surpan

Grattis!

Men Enköpings kommun? Finns det ingenting tillgängligt närmare? Arg Jag bor själv i Solna men är inflyttad här så jag har ingen aning om hur det ser ut med vårdplats. Eller ens hur systemet funkar. Min demente farfar fick nyligen flytta till ett hem i Stockholms kommun och som tur är så fick han boende där han redan vart på dagvård i närheten av sitt hus så han redan känner sig trygg på det stället. Men det var många turer innan det gick igenom.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.